٢ نوجوان گیلانی در مسابقه ملی مهارت برگزیده کشوری شدند

رشت - ایرنا - آریا بشیری و علیرضا اعرابی٢ دانش آموز رشته مهارتی استان گیلان توانستند در مسابقه ملی مهارت در بخش فناوری اطلاعات و ارتباطات در رشته برنامه نویسی اندروید برگزیده کشوری شوند.

سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور هر ٢ سال یکبار برای شناسایی و کشف جوانان نخبه مهارتی کشور و ایجاد انگیزه در آنان، با مشارکت حامیان برون سازمانی و فعالان بخش خصوصی مسابقات ملی مهارت را برگزار می نماید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل آمورش فنی و حرفه ای گیلان، این مسابقات توسط سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در سه سطح شهرستانی، استانی و کشوری و بر اساس استانداردهای جهانی برگزار می شود و نفرات برتر مهارتی کشور به عضویت تیم ملی مهارت کشور درآمده تل به مسابقات جهانی مهارت اعزام شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای گیلان در گفت و گو با خبرنگار ایرنا توضیح داد: بخش فناوری اطلاعات نوزدهمین دوره‌ مسابقات ملی مهارت در ۶ رشته‌ رایانش ابری، امنیت سایبری، مدیریت سیستم‌های شبکه، راهکارهای نرم‌افزاری برای تجارت، فناوری‌های وب، و توسعه‌ی اپلیکیشن‌های موبایل برگزار شد.

محمد حسینی رشته های مهارتی را نیازهای واقعی و جدی برای توسعه آینده کشور در تمامی ابعاد دانست و تاکید کرد: خوشبختانه توجه دانش آموزان به رشته های مهارتی در حال افزایش است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: مرحله استانی نوزدهمین دوره مسابقه های ملی مهارت پیش از این در رشته فناوری اطلاعات و ارتباطات همزمان با سراسر کشور به صورت مجازی برگزار شده بود که در این رقابت ها امیرحسین خوشکام در رشته امنیت سایبری، علیرضا اعرابی و سیدآریا بشیری در رشته توسعه نرم افزارهای موبایل، مبین نامور دریاسری، آروین بهمنیار و علی دوستی در رشته مدیریت سیستم های تحت شبکه به مرحله‌ نهایی کشوری این دوره از مسابقه ها راه یافته بودند که در نهایت در نفر برگزیده کشوری شدند.

  • تاریخ درج : ۱۴۰۰ يکشنبه ۱۸ مهر ساعت ۰۹:۲۲
  • تعداد بازدید: 664